فروشگاه – ذخیره کردن اختصاصی داخلی شجاع خلیل زاده

فروشگاه – ذخیره کردن: اختصاصی داخلی شجاع خلیل زاده ekhtesasi dakheli shojae khalil zadeh varzeshi-Football iran – bartar Football iran

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری به درون ذهن من بیا» / نقد و بررسی مستند «رابین ویلیامز

    به گزارش روزنامه قانون، «رابین ویلیامز:به درون ذهن من بیا»چنان که از عنوانش پیداست، می کوشد تا مخاطب را در سفر به عمق ذهن و هزارتوی سلول های مغز رابین ویلیامز

    به درون ذهن من بیا» / نقد و بررسی مستند «رابین ویلیامز

    نقد و بررسی مستند «رابین ویلیامز: به درون ذهن من بیا»

    عبارات مهم : تصویر

    به گزارش روزنامه قانون، «رابین ویلیامز:به درون ذهن من بیا»چنان که از عنوانش پیداست، می کوشد تا مخاطب را در سفر به عمق ذهن و هزارتوی سلول های مغز رابین ویلیامز همراهی کند؛ بازیگری که خبر درگذشت او بیش از آن که به داستان نخ نما و تکراری خودکشی بر اثر مبتلا شدن به افسردگی اشاره داشته باشد، نشان دهنده مسیر لغزنده افراد (در اینجاکمدین های هر لحظه خندان) در عبور از مرز ناامیدی و پذیرش تباهی هست. خطر روبه رو شدن با یک «بن بست» کامل که به شهادتِ همین فیلم، توانایی آن را دارد تا بازیگر پرانرژی، طناز و بی قراری با شاخصه های ویلیامز را نیز به ورطه سقوط و نابودی بکشاند.

    در ابتدای فیلم، صدای رابین ویلیامز شنیده می شود که می گوید: «خانم ها و آقایان! حالا وقتشه که اعصاب مغزتون رو تکون بدید؛ چون می خواهیم وارد قلمرو ذهن انسان شویم». سپس او را می بینیم که در جریان یک برنامه تلویزیونی هنگامی که در برابر سیل پرسش های مجری قرار می گیرد که «چطور می تونی تصویر العمل هایی ذهنی سریعی که با این سرعت اوج انجام میدی رو توضیح بدی؟

    چی کار می کنی که سرعتت تا این حدِ خارق العاده بالاست؟!» می خندد و بعد از اجرای یک قطعه نمایش راجع به لذت ناشی از پذیرفته شدن از سوی اطرافیان می گوید: «متوجه شدم مغز انسان یک غده سه ونیم پوندیه که مدام در حال جنبش نرون هایی جهت تصویر العمل به محرک هاست؛ کاری که ما جهت تکامل یافتن توي آن به دنیا آمدیم».

    او سپس در حالی که تماشاگران حاضر در استودیو را با مهارت خود (نحوه حرف زدن و بیان بی وقفه کلمات) مبهوت کرده، می گوید: «ذهن انسان به طور آهسته در حال انطباق و تکامله. ولی من تلاش خودم رو می کنم که اون قدرها هم تُند حرف نزنم. چون به هر حال شما باید متوجه صحبتم بشید». گزینش همین دو قسمت کوتاه و کاربرد دقیق مواد خام آرشیوی جهت طراحی ورود مخاطب به دنیای درون فیلم کافی است که دریابیم با فیلم متفاوتی راجع به یک هنرمند فقید روبه روییم؛ فیلمی که از اساس، روش خود را بر نماها، تصویرهای آرشیویِ دیده نشده و حتی نوارهای کاست و فایل های صوتی به جامانده از گفت وگو با او بنا کرده است.

    جدا از پرداختن به داستان زندگی این اعجوبه بازیگری، آنچه بااهمیت ترین امتیاز این مستند را رقم می زند همین استفاده از تصویرهای نایاب و کمتر دیده شده است هست. لحظه هایی از گام های آهسته رابین ویلیامز به سوی دروازه های شهرت و موفقیت گسترده که طبق این روایت باید پذیرفت شانس و موقعیت های آینده نگری نشده هم در آن نقش داشته هست؛ مثل زمانی که اسکات مارشال (پسر گری مارشال) به پدرش (تهیه کننده سریال روزهای شاد) می گوید:

    از آنجا که هیچ فضانوردی در داستان وجود ندارد از این سریال خوشش نمی آید و گری مارشال از طریق خواهرش که مسئولیت گزینش بازیگران را بر عهده داشته با گزینش یک کمدین دوره گرد به نام رابین ویلیامز – که به گفته او در کنار خیابان، نمایش های طنز اجرا می کرده و کلاهش هر لحظه پر از انعام رهگذران بوده – موافقت می کند؛ کمدینی که کمی بعدتر به یک برنامه آزمایشیِ ۶۳ میلیون دلاری (با نام مورک و میندی) می پیوندد و زندگی این بار روی خوش به او نشان می دهد (در این بخش از فیلم، هاوارد استورم، کارگردان برنامه مورد بحث می گوید:

    «مدیر برنامه های رابین ویلیامز با او که تا آن وقت وضع مالی خوبی نداشت، تماس می گیرد و می گوید: ۲۲ برنامه تضمین شده است داریم که به خاطرش قرار است هفته ای ۱۵ هزار دلار گیرت بیاد» و این در حالی است که رابین به دستمزد هزار و پانصد دلار در هفته هم رضایت داشته است!«به درون ذهن من بیا» نشان می دهد آنچه این بازیگر طناز و خستگی ناپذیر را از مرز استندآپ کمدی های سخیف – و در بعضی موارد حتی می توان گفت وقیحانه – تلویزیونی جدا کرد و به بالاترین سطوح بازیگری در هالیوود رساند، پشتکار و تلاش او جهت دوری از ملال آوری و تکراری شدن بود؛ بازیگری که دیوید لِتِرمن (دوست و همکار قدیمی اش) در همین فیلم به درستی از او به عنوان یک هنرپیشه «پرانرژی، خلاق و هیجان انگیز» یاد می کند.

    مارینا زنوویچ که پیش از این مستندهای افشاگرانه و رسواکننده ای نظیر تحت تعقیب و دوست داشتنی (۲۰۰۸) و جداافتاده (۲۰۱۲) را راجع به رومن پولانسکی و پرونده های اخلاقی او ساخته هست، در این فیلم تمام تلاشش را به کار برده تا از طریق گفت وگو با نزدیکان، دوستان و آشنایان ویلیامز، تماشاگر را در نزدیک کردن به صورت واقعی و حقیقی او همراهی کند.

    این کارگردان که از طریق نَسَب پدر سیاستمدارش (جرج زنوویچ، سناتور سابق ایالت کالیفرنیا) به کشور صربستان (یوگسلاوی سابق) ارتباط پیدا می کند، در «به درون ذهن من بیا» تلاش می کند نشان بدهد یک هنرپیشه مهارنشدنی با شاخصه های رابین ویلیامز، مسیر باخبر شدن از بیماری پارکینسن و نحوه پذیرش آن را چگونه طی کرده است و چه عواملی باعث شده است او به جای روبه رو شدن با واقعیت به خودکشی روي بیاورد؛ آن هم بازیگری با نوعی انرژی افسارگسیخته که در جایی از همین فیلم می گوید: «روی پا ایستادن، یک مکانیسم بزرگ در بقاست».

    از این زاویه شاید بتوان گفت بااهمیت ترین بخش مستند که در فیلم به علت تصویر العمل عاطفی نزدیکان رابین ویلیامز به خلاصه ترین شکل پخش شده، فصلِ پرداختن به علت یا دلایل واقعی فوت اوست. آنچه سازنده فیلم در یکی از گفت وگوهایش آن را به «قضیه فیل در تاریکی» تشبیه کرده است.

    این در حالی است که مستند بازسازی شده است پشت درهای بسته که کمی بعد از فوت ویلیامز از شبکه ان بی سی به نمایش درآمد، به صورت دقیق (و بر اساس اسناد و مدارک موجود) به نحوه تحقیق این بازیگر راجع به تصویر العمل ها و عوارض داروهای پارکینسن و همچنین استیصال و درماندگی اش بعد از دریافت این اطلاعات پرداخته بود؛ به عبارتی دیگر رابین ویلیامز سازنده «به درون ذهن من بیا» ، به جای آنکه آخر فیلم خود را در نوعی تلخی بی انتها رها کند، آن را به تعبیرهای شاعرانه و احساسی بستگان و نزدیکان این بازیگر آمیخته است.

    آنجا که ابتدا به وصیت ویلیامز جهت ریخته شدن خاکستر خود به خلیج سن فرانسیسکو اشاره می شود و سپس پسر او (زَک) را می بینیم که می گوید در حقیقت با پریدن توی آب دریا، روح پدرش را در آغوش گرفته است.در نهایت، آنچه به درون ذهن من بیا را در جایگاهی کم وبیش بالاتر از مستندهای تحسین گر و مشابه (نظیر: من هیث لجر هستم) قرار می دهد، کاربرد خلاقانه صداها و تصویرهای آرشیوی در قالب فیلمنامه ای است که تکمیل آن تا پیش از رسیدن به نقطه آخر تولید فیلم ادامه داشته است.

    اوج این تمهید نیز در استفاده از صداهای ضبط شده است ویلیامز روی پیغام گیر تلفن همکار قدیمی اش (بیلی کریستال) نهفته هست؛ توصیه ای که نشان می دهد لحن بیان و شیوه ادای کلمات آدم ها در روزها و موقعیت های مختلف، با چه تفاوت هایی روبه رو است و کاربرد آن ها در قالب آخرین سندهای به جامانده از یک هنرمند درگذشته تا چه حد می تواند جهت بخش، تاثیرگذار و حتی منقلب کننده باشد؛ تکرار می کنم: «جهت بخش، تاثیرگذار و حتی منقلب کننده».

    به درون ذهن من بیا» / نقد و بررسی مستند «رابین ویلیامز

    واژه های کلیدی: تصویر | مستند | بازیگر | برنامه | بازیگری | بازیگری | بازیگران | اخبار فرهنگی و هنری


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار